2017. július 21., péntek

Berbrovy metódy? Hnus fialovej, hovorí Vízek. Čas na zmenu, radí Hrubčík

Kovařík v rozhovore hovoril o tom, že Berbr má okolo seba sieť "obľúbených" arbiter, ktoré vždy podrží a že Damková je pod jeho absolútnym vplyvom. Pozastavil sa napríklad aj nad metódami, ktoré podľa neho podpredseda zväzu využíva k udržaniu vplyvu, alebo nad tým, že o ľuďoch z Moravy sa hanlivo vyjadruje ako o "Ázijcov".

Redakcia iDNES.cz oslovila v ankete štyri respondentmi.Dvoch členov výkonného výboru FAČR, Vlastimir Hrubčíka a Zdeňka Zlámal, bývalého reprezentanta Ladislava vížka a Magdu Pekařov, hovorca skupiny Synot, ktorá je generálnym partnerom futbalovej najvyššej súťaže.

Ako na Kovaříková spoveď reagovali?

Vlastimír Hrubčík, člen v� �konného výboru FAČR

"Prekvapilo ma to, ale podľa môjho názoru to tú situáciu v komisii rozhodcov vystihuje. Ja som na to už pred rokom upozorňoval a pýtal som sa, kto vlastne komisiu riadi. Nemôže to asi byť pani Damková, ktorá je sedem alebo osem mesiacov v roku na cestách.

Minulý rok, keď som do toho vstupoval, to bolo skôr len také poukázanie na to, že niečo nie je v poriadku.Teraz verím, že aj predseda Pelt sa nad situáciou zamyslí a dával by som pravdepodobnosť päťdesiat na päťdesiat tomu, že sa nejaká zmena odohrá. Očakávam aj vyjadrenie zástupcov ligy, ktorí sú vo výkonnom výbore.

Že by pani Damková s pánom Berbrem v sebe našli sebareflexiu? Tomu neverím. Musí prísť niečí rozhodnutia. To, čo sa okolo komisie rozhodcov deje, nie je optimálny. Mala by prísť zmena: nový človek, noví členovia komisie, tá situácia sa jednoducho musí riešiť. "

Zdeněk Zlámal, 1. podpredseda výkonného výboru FAČR

" Veľa ma to prekvapilo.Ale ťažko sa mi na to reaguje, najskôr sa musím s celou situáciou podrobne oboznámiť. V utorok ešte len pôjdem na zväz a budem hovoriť s predsedom Pelt. Potom musíme zaujať nejaké stanovisko, ale teraz by som zatiaľ nerád hovoril, čo môže nasledovať.

Môžem len povedať, že rozhovor ma zarazil aj preto, že vo vyjadrení ligových klubov pred niekoľkými týždňami boli všetci spokojní ako s výkonmi rozhodcov, tak s činnosťou komisie. A že vraj sa pán Berbr hanlivo vyjadruje o ľuďoch z Moravy? Tomu som sa musel usmiať. V rámci výkonného výboru sú vzťahy medzi moravskými a českými členmi v poslednej dobe veľmi dobré. Dôležité je predsa skôr to, aký je produkt, výsledok, než ako kto komu hovorí.Nerobíme rozdiely medzi tým, kto odkiaľ je a ťaháme za jeden pov raz. "

Ladislav Vízek, bývalý reprezentant

"Rozhovor som čítal a aby som povedal pravdu, vôbec ma to neprekvapilo. Tie Berbrovy praktiky…Všetci o tom vieme. A preto musím povedať, že je to nielen jeho hanba, ale trochu možno aj naše, že s tým nič nerobíme a sme ako ovce. Jeden čas som bojoval, ale už ma to unavilo. Je to ťažké: na Strahove ruka ruku umýva, oni snáď na seba niečo vedia. Nezostáva nám než dúfať, že príde nejaká revolúcia.

Keď som robil delegáta, tak som taky poznal, ako Berbr pracuje. Už vtedy mal také to svoje "komando smrti", skupinu rozhodcov, ktorí to rezali.A mám pocit, že v nižších súťažiach je to ešte horšie. Niekto si kúpi miestenku do prvej triedy…A Berbra sa potom všetci boja, majú obavy, že by ich zničil, keby šli proti nemu. Je to presne tak, ako hovorí pán Kovařík: strach, donášanie, pr oste hnus fialovej.

Jediná šanca je odvolať pani Damková z pozície šéfky komisie rozhodcov, aby Berbr cez ňu nemohol uplatňovať svoj vplyv. Ale či sa to môže stať, to ukáže až budúci valné zhromaždenie. Snáď už sa ľudí prestanú báť. Ono to nikdy asi úplne čisté nebude, ale nech sa to aspon ozdraví. Nech tomu obyčajný človek môže veriť.

Že by to Berbr alebo Damková sami vzdali, to nečakám. Baví ich to, majú pod sebou veľa ľudí. Berbr bohužiaľ Damková riadi, radí sa spolu, kam ktorého rozhodcu pošlú.Je jasné, že ona vždy prikyvne, čo taky môže robiť. On je nebezpečný a na praktiky, ktoré používal v minulosti, asi nezabudol. "

Magda Pekařová, hovorca skupiny Synot, generálneho partnera najvyššej súťaže:

" Podobné kauzy nás samozrejme neteší a neprispiev ajú k renomé slovenskej futbale. Veríme, že vedenie FAČR celú záležitosť dôkladne prešetrí.Súčasne sme však jednoznačne názor, že podobné spory by aktéri nemali riešiť cez médiá, ale cez kompetentné orgány, prípadne osoby, ktoré môžu celú situáciu objektívne posúdiť a vyriešiť. "


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése